dec
7

Mostanában kívánom a húsmentes ételeket, elég sokat rendeltem a vegafutártól is. Tegnap viszont ráértem délután, úgyhogy bevásároltam és magam alkottam az alábbi ebédet mára. Fotó nincs, mire eszembe jutott már belegyömöszöltem az ebédesdobozba a padlizsánokat.

Töltött padlizsán
Hozzávalók (egy-két főre):
egy db 30-35 dekás padlizsán
5 dkg rizs
egy kis fej hagyma
egy paradicsom
reszelt sajt
só, bors

Az apróra vágott hagymát pici olajon megdinszteltem, rádobtam a rizs, megfuttattam, felöntöttem vízzel, sóztam-borsoztam, megfőztem. Közben a padlizsánt megmostam, hosszában félbe vágtam és kikapartam a közepét, hogy kb fél centis széle maradjon. A kiszedett padlizsánnak kb a felét összeaprítottam, belekevertem a megfőtt rizsbe. Felkockáztam a paradicsomot (aki nem lusta az hámozza meg előtte) és azt is belekevertem a rizsbe. Kevertem a masszához még úgy 4-5 dkg reszelt sajtot (füstölt kecskesajt volt otthon, de bármilyen erősebb ízű jó bele) és megtöltöttem vele a padlizsánokat. 170 fokos sütőben kb 40 perc kell neki (függ a padlizsán "falvastagságától" és hogy mennyire főve szeretjük a zöldségeket, engem nem zavar a kissé nyers állapot). Joghurttal tálaljuk (amit ízlés szerint lehet fűszerezni fokhagymával, zöldfűszerekkel).

Nem csak vegetáriánus, de gluténmentes is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://dike.blog.hu/api/trackback/id/tr532499021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása