nov
9

A málna és a fehércsoki páros nagy kedvenc felénk, így sokat nem kellett gondolkoznom, hogy milyen sütit csináljak hétvégén a 8. éves évfordulónkra. Eredetileg kicsit más formában képzeltem el ezt a tortát (nagy gyümölcstorta formában sütve és plusz 1-2 extrával), de birizgálja a fantáziámat a cupcake, ezért ez most "olyasmi" lett. Azért nem cupcake, mert piskóta tésztával csináltam.

És akkor a recept:

A krémmel kezdjünk, elég sok idő kell neki amíg kihűl.

200ml tejszínt melegítek forráspontig, leveszem a tűzről és 20dkg (de lehet 30dkg jobb) fehércsokit beletördelek. Békén hagyom pár percig, majd egyneművé keverem a "masszát", ami igazából még erősen folyékony. Hagyom hűlni és közben erősen koncentrálok, hogy ne egyem meg (langyos-cukros sűrített tej íze és állaga van, részemről addiktív). Ha már nem meleg, beteszem a hűtőbe, akár órákra (én ezt elcsesztem, nem szilárdult meg).

Tészta:
3 egész tojás
4 kanál liszt
4 kanál cukor
egy vaníliáscukor
csipet só
negyed sütőpor

A 3 tojás sárgáját egy evőkanál vízzel, a cukorral, vaníliáscukorral és a sóval habosra keverem, hozzáadom a lisztet és a sütőport (tudom, a piskótába nem kell, de én nyugodtabb vagyok). A tojások fehérjét habbá verem és óvatosan beleforgatom a tésztába. A formába muffinpapírokat teszek és belekanalazom a masszát. Ne legyenek tele, mert így is bőven túlfut a tészta. Minden kupac tetejére teszek 2-3 szem fagyott málnát, majd 180 fokra előmelegített sütőbe teszem úgy 8-10 percre (én rákapcsoltam a hőlégkeverést).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha elkészült, akkor kiszedem a formából (én egy villával piszkáltam ki), tányérra teszem és hagyom kihűlni. Nem kell megijedni, összetöpörödik kicsit, de miután rákerül a krém, úgyse látszanak a ráncok :) Én elővigyázatosságból kiszedtem őket az eredeti kapszliból és újba tettem át, hogy ne krémmel tetején kelljen lehámozni róla a papírt, csak ki kelljen emelni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha a piskóta már kihűlt habverővel felhabosítom a kihűlt csokis tejszínt (és vigyázok, mert nem nehéz csokis vajat csinálni belőle), a masszát habzsákba töltöm, feldíszítem vele a minitortákat. Nem kell megijedni, ha picit hígabb, meg fog szilárdulni. Valószínűleg ha több benne a csoki, akkor szilárdabb lesz a krém, szebben lehet formázni. A krém tetejére fagyasztott málnát pakoltam, majd az egészet betettem a hűtőbe. Ha 2-3 óránál többet tölt a hűtőben fogyasztás alőtt, akkor takarjuk le, mert kiszikkad a málna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fotók minősége nem az igazi, lusta voltam előszedni a fényképezőgépet, a telefon meg kéznél volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://dike.blog.hu/api/trackback/id/tr882435356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása