nov
14

Kókuszos szaloncukor

| Szerző: Dike | 9:15 pm

Nem kapott még el a karácsonyi láz, a készülődésem egyelőre kimerül a nézelődésben. Érdeklődésem középpontjában most épp a házi szaloncukrok állnak. Kókuszos és marcipános mindenképpen tervben van. Mivel marcipános bonbont már tavaly is csináltam, azon nem nagyon van mit kipróbálni. A kókuszosat viszont tesztelni akartam, erre ma került sor. Nem bonyolítottam túl. 25 dkg cukrot felolvasztottam 0,8dl vízben és a forrástól számítva folyamatosan kevergetve főztem kb 10 percet, míg elég sűrű lett és kicseppentve már nem folyt szét. Levettem a tűzről és kevergetve hűtöttem. Aztán belekevertem 10dkg fehércsokit, 2dkg vajat és kb 10dkg kókuszreszeléket. Ettől az egész massza kézmelegre hűlt. A masszából nagyjából szaloncukor méretű hengereket (fogjuk rá) formáztam és egy alufóliára tettem őket. Ebből a mennyiségből 36 db lett. Egy tálkában étcsokit olvasztottam és az időközben már megszilárdult darabokat egy villa segítségével megforgattam benne és szintén alufóliára pakoltam. 20dkg csoki fogyott el. A darabok nem lettek szépek és szabályosak, de ez ritkán zavar :-) Kicsit tömény, elég édes, de határozottan kókuszos szaloncukorra hasonlít. A csomagolás még egy szép menet lesz, egyelőre egy tálban, lefedve vannak a hűtőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://dike.blog.hu/api/trackback/id/tr921525566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása